Servicetest

För den som vill testa nivån på ett hotell:

  • Checka in 2 pers på ett enkelrum. Om det inte går, hävda att du skrivit i kommentarsfältet på bokningssidan att ni skulle ha en extrasäng i enkelrummet, så att det därmed blir ett dubbelrum för samma pris.
  • Kom 7 timmar före utsatt incheckningstid. Hävda dålig service om du inte får ditt rum direkt, slå dig ner och ta för dig av frukosten. Förvänta dig att den ingår även på ankomstdagen.
  • Vid incheckning: Gå fram till receptionsdisken, säg hej. Vänta. Om du får din rumsnyckel vet du att receptionisten är synsk.
  • När du ringer för att boka, gör likadant.
  • Be om sådant du inte kan få, till exempel balkong på ett balkongfritt hotell.
  • Tillhandahålls inte room service? Ring till receptionen och beställ där.
  • Kom med kollegorna 5 min innan stängning och bli tokbesviken för att baren är stängd. Om personalen måste gå hem kan de ju lämna en back öl i lobbyn.
  • Dyk upp en halvtimme innan frukosten börjar, ge frukostvärdinnan en blick och fråga om hon försovit sig. Be henne sedan plocka fram saker i den ordning att det täcker din smak.
  • Vid utcheckning: sätt dig/ställ dig bekvämt till rätta vid receptionsdisken. Umgås med receptionisten. När kö börjar bildas, berätta hur huset så ut innan det var hotell här. Be sedan om att få göra nya bokningar för kommande veckor.
  • Sov fram till utcheckning och låt städ väcka dig.
  • –          Sov vidare.
  • Ducka utcheckningstiden genom att lämna allt bagage på rummet. Kom tillbaka runt kl 16 för att plocka ihop din packning och gå till tåget. Om någon kommenterar detta, hävda att du inte fick nån information.

 

Lämna en kommentar